احسان موبایل

جدیدترین اخبار دنیای موبایل+ آموزش+ ترفند+ دانلود رایگان اپلیکیشن

احسان موبایل

جدیدترین اخبار دنیای موبایل+ آموزش+ ترفند+ دانلود رایگان اپلیکیشن

احسان موبایل

****به سایت احسان موبایل خوش آمدید ****
(نظر فراموش نشه)

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
پیوندها

مینگ چی کو، یکی از تحلیل‌گران شرکت اپل است. اخباری از تحلیل‌های او در مورد محصولات اپل را برای شما منتشر کردیم که آخرین خبر در مورد عرضه نشدن جانشین آیفون SE بود. حال او اخباری تازه در مورد آیفون 8 را منتشر کرده است.

بر اساس تحلیل تازه او، آیفون 2017 که ممکن است آیفون 8 نام داشته باشد، یا آیفون 7S نام گیرد، برای اولین بار قرار است که پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را داشته باشد. برای اولین بار دارندگان آیفون قادر خواهند بود تا بدون استفاده از یک کابل و تنها استفاده از یک پد مانند اپل واچ گوشی خود را شارژ کنند. البته هم‌اکنون بسیاری از محصولات اندرویدی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و حتی شرکت نوکیا نیز سال‌ها پیش این قابلیت را در محصولاتش جای داده بود. این گزارش همچنین می‌گوید که اپل قصد دارد برای تسریع امر شارژ بی‌سیم از بدنه‌ای تمام شیشه بهره گیرد که هیچ نوع اختلالی در پروسه شارژ شدن به وجود نیاید.

این گزارش اعلام می‌کند که ممکن است اپل پد شارژر را در تمامی محصولات جدیدش قرار ندهد و شما با خرید یک آیفون پایه از این قابلیت بهره‌مند نشوید و شاید این قابلیت مخصوص مدل‌های گران‌قیمت‌تر باشد. اما این انتظار می‌رود که در سال 2018 اپل با قدرت هر چه تمام، این تکنولوژی را وارد تمامی گوشی‌هایش در تمامی مدل‌ها کند. به هر حال اخبار زیادی در دسترس نیست و نمی‌توان با قطعیت تمام گفت چه مدل‌هایی پد شارژ را در بسته خود دارند، اما چیزی که مطمئنا می‌توان از آن سخن گفت این است که کاربرانی که نسخه‌های ارزان‌قیمت آیفون را خریداری می‌کنند ممکن است نیازمند خرید پد اضافه برای شارژ بی‌سیم باشند.

شرکت KGI پیش از این نیز گزارش کرده بود که اپل قرار است سه دستگاه تازه آیفون در سال 2017 عرضه کند. دو مدل که دنباله‌روی مدل‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خواهند بود و یک مدل که یک آیفون با صفحه‌نمایش OLED بدون حاشیه مانند Mi MIX خواهد بود. به نظر می‌رسد هر سه مدل گوشی، با این‌که از یک دسته نیستند اما همگی از قابی شیشه‌ای بهره خواهند بود تا بتوانند کاملا از تکنولوژی شارژ بی‌سیم پشتیبانی کنند.

نسخه‌ای که قرار است از صفحه‌نمایش OLED استفاده کند، حدودا 5.8 اینچ خواهد بود که صفحه‌نمایش در دسترس کاربر حدود 5.2 اینچ خواهد بود، آن شش دهم اینچ نیز توسط گوشه‌های دستگاه اشغال خواهد شد که یا دلایل کاربردی دارد یا تنها به خاطر زیباتر شدن دستگاه این‌گونه خواهد بود.

آیفون در نسخه تازه خود فیزیکی بودن دکمه هوم را از بین برد و به نظر می‌رسد که قصد دارد برای نسخه بعدی خود سنسور اثر انگشت را به گونه‌ای با صفحه‌نمایش درگیر کند به نحوی که بتواند کاملا آن تورفتگی دکمه هوم را حذف کند و به یک صفحه یک دست برسد. بسیاری از منابع گفته‌اند که نسخه OLED آیفون 8 بدون حاشیه خواهد بود اما مشخص نیست این شرکت چگونه قرار است که دوربین سلفی و اسپیکر گوشی را مدیریت کند و قرار است آن‌ها را کجا قرار دهد.

همچنین KGI گفته که شرکت Pegatron مسئولیت ساخت شارژر‌های بی‌سیم این شرکت را برعهده دارد چون شرکت فاکس‌کان به سختی مشغول ساخت آیفون انقلابی با صفحه‌نمایش OLED است. همانطور که گفتیم همچنان مشخص نیست که آیا شارژر بی‌سیم همراه با بسته آیفون عرضه خواهد شد یا خیر، ممکن است که این پد شارژر به عنوان یک لوازم جانبی به فروش برسد، چون اپل علاقه زیادی به فروش لوازم جانبی جدا از خود محصول دارد و در تمامی محصولاتش می‌توان این قضیه را مشاهده کرد. به هر حال می‌دانیم که یکی از قابلیت‌های کلیدی آیفون OLED استفاده از این تکنولوژی است و مردم نیز مدتی است که به دنبال قرار گرفتن این تکنولوژی در آیفون‌ها هستند.

گرچه تکنولوژی شارژ بی‌سیم همچنان دارای مشکلاتی است، چون خود پد شارژر باید به یک پریز وصل باشد و شما باید دستگاه خود را روی پد قرار دهید، بلومبرگ مدتی پیش اعلام کرد که اپل در حال کار بر روی تکنولوژی‌ است که امکان شارژ بی‌سیم از راه‌ دور را فراهم کند، که این‌گونه به هدف شارژ بی‌سیم نزدیک‌تر خواهیم شد. البته KGI اعلام کرده که آیفون‌های تازه تنها از همان قابلیت شارژ از راه نزدیک را پشتیبانی خواهند کرد و نمی‌توان با آیفون‌تان از یک محدوده دورتر شوید. به هر حال همچنان یک سال تا عرضه رسمی محصول زمان باقی مانده و مطمئنا تا سال آینده با سیلی از اخباری و شایعات پیرامون این محصول «انقلابی» مواجه خواهیم شد.

9To5Mac

نظرات  (۱)

  • اپل استور
  • خیلی خوب بوود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی